نیم نگاه

یادداشت ها و نیم نگاه هایم به زندگی و جامعه

نیم نگاه

یادداشت ها و نیم نگاه هایم به زندگی و جامعه

بعضی محتواهای تولیدی در کانال تلگرامی «نیم نگاه» را در این وبلاگ می گذارم تا امکان بازیابی در موتورهای جست و جوی تحت وب را داشته باشد.
https://t.me/nedarazavichannel
ندا رضوی زاده



✏️به نظر می‌رسد فضاهای کاری بیش از گذشته به قصد افزایش بهره‌وری به سمت دیوان‌سالارانه‌تر شدن و کمیت‌گرا شدن پیش می‌روند. افراط در این رویه و بی‌توجهی به فضای اجتماعی و روانی محیط‌های کاری، پیامدهای خاص خودش را دارد که لزوما با افزایش تولید و بهره‌وری سازمان‌ها همسو نیست.


پژوهش‌های اخیر نشان داده بین فرسودگی شغلی و احساس تنهایی همبستگی وجود دارد. در  شماره‌‌ی ژوئن ۲۰۱۷ مجله کسب و کار هاروارد (Harvard Business Review)، دکتر اِما سِپالا (مدیر علمی مرکز پژوهش و آموزش شفقت و نوع‌دوستی دانشگاه استنفورد) و دکتر ماریسا کینگ (استاد رفتار سازمانی مدرسه مدیریت دانشگاه یِیل) در مقاله‌ی زیر ضمن نگاهی مختصر به یافته‌های پژوهشی در مورد فرسودگی شغلی و روابط عاطفی انسانی در سازمان، چند پیشنهاد مختصر درباره‌ی مدیریت سازمان و مدیریت روابط عاطفی انسانی در سازمان طرح می‌کنند.


تجربه‌های شخصی هر یک از ما نیز نشان می‌دهد مدیران سازمان‌های ایرانی نیز بی‌نیاز از آشنایی با چنین رویکردهای جدیدی نیستند.



Burnout at Work Isn’t Just About Exhaustion. It’s Also About Loneliness

JUNE 29, 2017

🍀 @NedaRazaviChannel

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۱۱